Toimintamme

Visiomme - "Haka suunnistaa 2024"

Valkeakosken Hakan suunnistusjaosto on alueellisesti aktiivinen ja kehittyvä suunnistusseura. Tähtäämme toiminnassamme eteenpäin erityisesti lasten ja nuorten suunnistustoiminnassa. Muita vahvuuksiamme ovat aikuisten monipuoliset harrastusmahdollisuudet sekä kilpailujen järjestäminen. Vuonna 2024 toiminnassamme on nykyistä enemmän suunnistajia erityisesti lasten ja nuorten ikäkausiryhmissä. Liikutamme silloin jo satoja ellemme tuhansia aikuisia suunnistustapahtumissamme vuosittain. Ennen tätä olemme saaneet Tähtimerkin tunnustuksena lasten ja nuorten toiminnastamme, järjestäneet Nuorten Jukolan ja sijoittuneet Jukolan viestissä 75 parhaan joukkueen joukkoon. Olemme Valkeakosken kiinnostavin urheilutoimija!

Toimintaperiaatteemme

Suunnistusjaostoamme johtaa jaostojohtokunta, joka kokoontuu neljästi vuodessa vastaten tärkeimmistä päätöksistä toimintaamme liittyen. Jaostojohtokunta on jakanut tehtäviä aktiiveillemme ja työryhmille, jotka vastaavat käytännön toiminnastamme.

Jäseniä suunnistusjaostossa on yli 250, joista lähes sata on lisenssisuunnistajia. Tiedotamme jäseniämme aktiivisesti sähköpostitse ja jäsensivuillamme.

Kannustamme kaikkia jäseniämme monipuoliseen liikuntaan, kilpailemalla harrastamiseen ja aktiiviseen seuratoimintaan.

Urheilutoimintamme

Hakan 14-20-vuotiaat suunnistajat muodostavat valmennusryhmämme. Ryhmän tarkoituksena on tarjota itsensä kehittämiseen motivoituneille nuorille mahdollisuus ohjattuun valmennukseen eri suunnistuslajien (suunnistus, hiihtosuunnistus, pyöräsuunnistus) taitojen sekä fyysisen suorituskyvyn kehittämiseksi.

Ryhmään kuuluu noin 20 nuorta urheilijaa, joista useat kilpailevat ikäryhmänsä parhaimmistossa.

Tue toimintaamme

Suunnistus on urheilulaji, joka liikuttaa kaikenikäisiä vauvasta vaariin. Osa kilpailee tavoitteellisesti, toinen harrastukseksi, kolmas vain sen vuoksi, että vaellus lapissa tai marjaretki lähimetssä onnistuu. Tavanomaisesti suunnistuksen harrastuskustannukset ovat varsin kohtuulliset.

Hakassa tavoitteellisesti urheilevat nuoret menestyvät kansallisesti hyvin ja kolkuttelevat säännöllisesti kansainvälisten kilpa-areenoiden portteja. Haluamme tarjota urhjeilijoillemme valmennuksellisen tuen lisäksi myös taloudelliset mahdollisuudet kehittyä urheilijoina.

Tähän työhön tarvitsemme myös yhteistyökumppaneita, voisitko juuri sinä olla mukana?

Järjestämme kilpailuja

Haka on aina ollut aktiivinen kilpailujärjestä. Meidät tunnetaan valtakunnallisesti hyvin järjestetyistä suunnistus- ja hiihtosuunnistuskilpailuistamme.

Pyrimme järjestämään vuosittain

• Hakan keskimatkan
  • Junnusuunnistukset
  • Veikko Hakulisen Hiihtorastit

Vuonna 2021 järjestämme Nuorten Jukolan Valkeakoskella.

Kilpailujen järjestäminen onnistuu, koska joukossamme on aktiivisia kartoittajia, ratamestareita, makkaranpaistajia ja paljon muita toimitsijoita.